Oppilaskunnan hallitus

En­sim­mäi­se­nä syk­syl­lä mah­ta­va hal­li­tuk­sem­me esit­täy­tyi kou­lul­le ja ker­toi toi­min­nas­taan. Tosi­toi­met al­koi­vat­kin heti ja lu­vas­sa oli lo­ke­roi­den avain­ten jako, joka su­jui on­gel­mit­ta ja kaik­ki ha­luk­kaat sai­vat lo­ke­ron. Seu­raa­va­na oli hal­li­tuk­sel­la hoi­det­ta­va­naan valo­ku­vauk­sen avus­ta­mi­nen ja sii­hen liit­ty­vien lap­pu­jen jako op­pi­lail­le sekä val­mii­den valo­ku­vien jako. Pää­tim­me myös jat­kaa hy­vin toi­mi­nut­ta yh­teis­työ­täm­me Sep­pä­län kou­lu­ku­vien kans­sa.

Osa hal­li­tuk­ses­ta osal­lis­tui Kan­nak­sen jär­jes­tä­mään op­pi­las­kun­ta­ta­paa­mi­seen, jos­sa Lah­den alu­een lu­ki­oi­den yh­tei­sen tem­pauk­sen suun­nit­te­lu jat­kui.

Loka­kuus­sa ra­hoi­tim­me käsi­työn pro­jek­tia jos­sa teh­tiin kah­vi­pus­seis­ta uniik­ki kier­rä­tys­tuo­li au­laan. Avus­tim­me ra­hal­li­ses­ti myös abien kult­tuu­ri­ret­keä Hel­sin­kiin.

Jou­lu­kuus­sa hal­li­tuk­sem­me jä­se­net vä­sä­si­vät näp­pä­räs­ti pik­ku kätösillään pi­pa­ri­ta­lon, joka ar­vot­tiin kou­lum­me op­pi­lai­den kes­ken. Kai­kil­le ar­von­taan osal­lis­tu­neil­le ja­et­tiin her­kul­li­sia kark­ke­ja.

Heti vuo­den alus­sa oli taas op­pi­las­kun­ta­ta­paa­mi­nen Lah­den Yh­teis­kou­lul­la jon­ne osal­lis­tuim­me myös. Tam­mi­kuus­sa saim­me mah­ta­van tas­ku­ko­koi­sen jää­kaa­pin op­pi­las­kun­nan ti­loi­hin. Kuun lo­pus­sa jär­jes­tim­me vaa­lit uut­ta hal­li­tus­ta var­ten. Pie­nen hou­kut­te­lun ja mah­ti­pon­tis­ten vaa­li­pu­hei­den jäl­keen saim­me ka­saan upe­an uu­den hal­li­tuk­sen. En­sim­mäis­tä ker­taa Tipalan his­to­ri­as­sa val­lit­see nyt op­pi­las­kun­nan hal­li­tuk­ses­sa mies­e­nem­mis­tö, mut­ta val­ta on sil­ti mei­dän vai­ku­tus­val­tai­sil­la nai­sil­lam­me!

Reip­pai­den uu­sien jä­se­niem­me voi­man avul­la aloim­me heti ke­hi­tel­lä kaik­kea uut­ta kou­luum­me ja op­pi­lai­den hy­väk­si. Kou­luun ti­lat­tiin kak­si leh­teä au­laan viih­dyk­keek­si (Cosmopolitan ja Rum­ba) ja hom­ma­ta niil­le leh­ti­ko­rit, joi­hin on il­mes­ty­nyt kii­tet­tä­väs­ti mui­ta­kin leh­tiä! Os­tim­me pul­lo­ko­rin au­to­maat­tien vie­reen ja han­kim­me vil­tin soh­vil­le. Loim­me hal­li­tuk­sel­le jul­ki­sen si­vun Facebookiin jos­ta kaik­ki voi­vat ty­kä­tä ja sitä kaut­ta le­vi­täm­me tie­toa tem­pauk­sis­tam­me ja ta­pah­tu­mis­tam­me. Nais­ten­päi­vä­nä hal­li­tuk­sem­me sals­ke­at her­ras­mie­het ja­koi­vat sy­dän­kark­ke­ja kai­kil­le kou­lum­me nais­puo­li­sil­le mikä he­rät­ti suur­ta kii­tos­ta myös opet­ta­jis­sa ja pi­ris­ti kou­lu­päi­vää.

Maa­lis­kuus­sa ta­pa­sim­me Lah­den nuo­ri­so­val­tuus­ton ja ke­rä­sim­me kou­lum­me op­pi­lail­ta eh­do­tuk­sia kär­ki­han­ke­lis­taan. Lei­voim­me kou­lum­me lau­luil­taan herk­ku­ja ja pää­si­äi­se­nä jär­jes­tim­me mah­ta­van muna­jah­din jos­sa ja­oim­me pii­lo­tet­tu­ja pah­vi­mu­nia vas­taan Kindereitä.

Koe­vii­kol­la huh­ti­kuus­sa jär­jes­tim­me Mo­ti­vaa­ti­o­kah­vit eli tar­jol­la oli kah­via ja kek­se­jä jois­ta op­pi­laat sai­vat li­sää puh­tia jol­la jak­soi­vat vii­mei­set­kin ko­keet! Otim­me mah­ta­vat ku­vat uu­des­ta hal­li­tuk­ses­tam­me ja nyt vain odo­tam­me in­nol­la että ne saa­daan esil­le kou­lun sei­näl­le.

Vas­ta­pai­no­na nais­ten­päi­väl­lä pi­dim­me tou­ko­kuus­sa Mies­ten­päi­vän jol­loin gril­la­sim­me mak­ka­raa ja li­säk­si tar­jol­la oli me­hua kai­kil­le raa­vail­le mie­hil­le kou­lus­sam­me. Mu­kaan osal­lis­tui ruo­ka­väli­tun­nil­la kii­tet­tä­väs­ti ih­mi­siä ja pi­hal­la is­tui myös pal­jon mui­ta­kin naut­ti­mas­sa erin­o­mai­ses­ta sääs­tä.

Meil­lä on vie­lä ke­vääl­lä edes­sä joka­vuo­ti­nen upea Piha­kon­sert­ti jos­sa kou­lum­me bän­dit pää­se­vät esiin­ty­mään. Tar­jo­am­me siel­lä tut­tuun ta­paan herk­ku­ja kai­kil­le! Ke­rääm­me myös lo­ke­roi­den avai­met en­nen ke­sää ja käym­me ta­paa­mas­sa reh­to­ria uu­den hal­li­tuk­sen voi­min. Ke­vään ai­ka­na olem­me saa­neet pal­jon hy­vää ja haus­kaa ai­kaan ja sa­mal­la lin­jal­la jat­kam­me myös tu­le­va­na syk­sy­nä!

Olga Pietala

Hallitus syksyllä 2012
Hallitus keväällä 2013 (nykyinen)

Hal­li­tuk­sen gril­lai­li­joi­ta. Kuva: Timo Lai­ti­la