Tunnustuspalkinto Pauliina Järvelälle

Ruotsin ja ranskan kielen vanhempi lehtori Pauliina Järvelä sai 29.10.2018 Helsingissä OKKA-Svenska kulturfonden -palkinnon ansiokkaasta ruotsin kielen opetuksesta ja ruotsinkielisen kulttuurin edistämisestä. Tunnustuspalkinnon arvo on 1000 euroa. Palkinnon jakoivat OKKA-säätiön hallituksen varapuheenjohtaja Jouko Karhunen sekä säätiönjohtaja Tuulikki Similä. Svenska kulturfondenia edusti tilaisuudessa Sonja Ollas-Airinen.

Palkinnon perusteina olivat seuraavat asiat: Järvelä toimi kaksi vuotta valtakunnallisen Kielitivoli 2 -hankkeen aluekoordinaattorina. Hän on ollut mukana Pohjola Norden –yhdistyksessä sekä kahdessa eri kieltenopettajayhdistyksessä, joissa hän on ollut hallituksen varajäsen, jäsen, sihteeri ja puheenjohtaja. Pauliina Järvelä Suomen ensimmäinen Seesaw ambassador -koulutusohjelman käynyt lukio-opettaja. Hän oli mukana tekemässä digitaalisen kirjoittamisen opetuskokeiluja DigSkriv- hankkeessa kahden vuoden ajan. Linkki Pauliinan blogikirjoituksiin, joissa on mukana koulumme opiskelijoiden kirjoitelmia.

Tässä linkissä on Pauliinan päätösseminaarin esitys Seesaw’sta.

Lukuvuosina 2016-18 Pauliina oli mukana OPPA-hankkeessa, jossa hän oli ainoana ruotsinopettajana mukana kehittämässä yksilöllistä oppimismenetelmää. Linkissä on Pauliinan hankkeen blogikirjoitus ja tässä linkissä Pauliinan hankkeen webinaariesitys

Pauliina on järjestänyt opiskelijoilleen vierailuja lahtelaiseen Svenska skolaniin ja hän veti kahdesti Dream Academy -hankkeen Tiirismaan lukiossa. Tässä linkki lauluun Pojken som flög iväg ja konserttiin, jossa esitettiin mm. laulu Baby vågar jag be om ditt nummer? vanhalla koulullamme. Pauliina on myös kouluttanut kieltenopettajia ympäri maata useissa tilaisuuksissa.

OIKEIN PALJON ONNEA PAULIINA!

kuva Aki Järvelä