Tiedote opiskelijaterveydenhuollon asiakkaille

Tällä hetkellä vallitsevasta poikkeustilanteesta/töiden uudelleenjärjestelystä johtuen keskitämme opiskeluterveydenhuollon palveluja. Minut on määrätty nyt poikkeusolojen vuoksi väliaikaisesti lisäkäsiksi muualle, joten suoraan minuun ette saa yhteyttä hetkeen, mutta muut terveydenhoitajat hoitavat nyt myös teidän asioita, kunnes minä palaan.

Toistaiseksi teemme kutsuntatarkastuksia, annamme raskaudenehkäisypalveluja, hoidamme mielenterveyteen liittyvät asiat sekä rokotusasiat. Toimimme ajanvarauksella, päivystysvastaanottomme on pois käytöstä toistaiseksi. Jo sovitut ajat siis toteutuvat, ellei täältä toisin ilmoiteta.

Yhteydenotto opiskeluterveydenhuoltoon tapahtuu 6.4.20 alkaen soittamalla numeroon 044 416 3658. Meillä on käytössä takaisinsoittopalvelu. Jos puheluusi ei ehditä vastata, kuuntele nauha loppuun, jotta numerosi tallentuu järjestelmään. Soitamme sinulle takaisin saman päivän aikana. Tästä keskitetystä puhelinpalvelusta saat neuvontaa ja ohjausta puhelimitse sekä tarvittaessa vastaanottoajan terveydenhoitajalle. Poikkeustilanteessa emme pysty vastaamaan tekstiviesteihin, Wilma-viesteihin emmekä sähköposteihin. Yhteydenotot siis ainoastaan tuohon ylläolevaan numeroon.

Et voi tulla vastaanotolle, jos sinulla on hengitysinfektion oireita, olet tullut ulkomaanmatkalta viimeisen kahden viikon sisällä tai jos sinut on määrätty eristykseen tai karanteeniin. Pyrimme mahdollisuuksien mukaan tarjoamaan vastaanottopalveluja myös etäyhteyden kautta videovälitteisesti.

Poikkeuksellinen epävarmuus tulevasta, huoli omasta ja/tai läheisten hyvinvoinnista sekä koronavirus itsessään saattaa herättää erilaisia huolia ja pelkoja. Se voi vaikuttaa psyykkiseen toimintakykyyn ja jaksamiseen. Jos sinulle herää millään tasolla huolta omasta tai läheisten hyvinvoinnista ja jaksamisesta tai vallitsevista olosuhteista, ethän jää sen kanssa yksin. Ota meihin yhteyttä puhelimitse ja ratkotaan huolia yhdessä.

Ajankohtaista tietoa koronaviruksesta ja ohjeita:

Voit saada saada apua myös seuraavista palveluista:

Onks tää normaalia? – chat palvelu joka on tarkoitettu päijäthämäläisille lapsille ja nuorille. Viikon 12 teemana on korona-ahdistuksen lievittäminen. Palvelussa on katsottavissa teemaan liittyviä videoita ja mahdollisuus keskustella chatissa ammattilaisten kanssa.

MLL.fi: vanhempainpuhelin ja chat, lasten ja nuorten puhelin ja chat

Mieli ry: verkkokriisikeskus Tukinet, Sekasin chat

Tsemppiä etäopiskeluun ja terveyttä kaikille! Pitäkää huolta jaksamisestanne ja olkaa yhteydessä ystäviin 🙂

Yst.Nina Kuisma, terveydenhoitaja.